Ny Aerial

19.02.2016 16:48

Mitt ömma knä tillåter ingen fysisk aktivitet idag, varför jag förlängde mottagarantennen i Qudrocoptern. Klart som korvspad att både sändar- och mottagarantenn måste matcha varandra i längd, eller hur?

Att jag glömt bort att mina fingrar tycker att en M10 mutter är finmekanik ställde till lite bekymmer då jag helt plötsligt blev varse om vad finmekanik innebär. Förstoringsglas och pincett blev mina nya verktyg istället för en fast nyckel i minst 32ans storlek. En del skruvar såg likadana ut men där bedrog jag mig. En skruv passade inte då gängan var för liten. Bland 14 små skruvar fanns det en som var ytterst marginellt större i gängan men med samma skruvskalle.

Nu är testkörning klar och jag är redo för att ge mig ut med fiskelinan.

Jag gjorde ett prov igår med pilbågen och lyckades komma upp i björken på ungefär 15 meters höjd vilket är på tok för lågt. Hoppas på vindstilla väder under de närmaste dagarna så jag får ordna till Delta-Loopen.

 

 

Vid skaftet på den lilla skruvmejseln ligger trådstumpen som är den utbytta antennen.

 

Kontakt