Flygande inspection

18.02.2016 15:18

Mitt ömmande knä har hållit mig på mattan hela dagen men solen och det kav lugna vädret drog mig ut en stund i aftonsolen. Maskinen kunde man ju använda för att titta till masten och antennen, tyckte jag.

 

Det blev en hisnande nedfärd då jag trampade snett och drog en spaken åt fel håll, samt att jag själv var nära att gå omkull. Men nu har ni sett mitt QTH och min MACO SY-36 skymtar förbi. Mellan det röda huset och min husknut, långt bort i bild står några höga björkar. Där är min Delta-Loop fäst och där finns mycket grenar att trassla in sig i. Men jag skall öva mer så fingrarna reagerar åt rätt håll. Det svåra är höger och vänster samt lika snurra åt endera hållet utan att föra stigspaken bakåt med risk för ras rätt ned i backen

 

https://youtu.be/2cZvvOPPjGk

Kontakt