Utrustning inför kvarnhelgen

16.04.2015 16:22

 

                                                         

 

Officina Meccanica Begali was founded in 1954 and has been manufacturing electromechanical precision components since 1960. Our line of fine keys and paddles for the ham community are a more recent addition.  They are a result of Piero’s desire to create the finest keys and paddles for his own use. Piero obtained his ham radio license as I2RTF in 1964. Ever since he has been a dedicated CW operator, and it was only natural that one day he would try to design and produce the best Morse keys that money can buy ...

Mitt val föll på en handpump med kort hävarm som lämpar sig för den snabba CW-operatören och även för mig med behagligare tempo runt 80-takt.

Denna mycket fina nyckel kommer att bli mitt verktyg på kvarnhelgen då det gäller kontakter på Morse.

 

För övrigt kommer jag att utrusta mig med min Kenwood TS-590 S kopplad till en bärbar dator, MacBook Air och MacLoggerDX som är en elektronisk loggbok. För digitala kontakter blir det Fldigi som innehåller en egen loggbok. Alla kontakter kommer sedan att laddas upp till LoTW, e-QSL samt QRZ.com samt QRZCQ, därutöver kommer jag att skriva ett QSL-kort som kommer att skickas till motstationen via SSA.se

Kontakt