Myshörnan uppdateras

15.01.2016 14:03

Inget system är så bra att det inte kan förbättras.

Med de visdomsorden i minnet började jag fundera på hur jag skulle kunna förbättra mitt shack, som vi kallar radiorummet/hobbyrummet för. Då jag lever i en Apple-miljö med en iMac och en liten MacBook Air som fått smeknamnet Skrutten ville jag ha även en PC-miljö kopplad till amatörradion. Att köpa en licens för Windows och hålla på att bråka med olika inställningar i Mackarna lät inte lockande, så jag letade jag reda på en Lenovo-dator med några år på nacken. Den håller just nu på att uppdateras från Win 8 till Win 8.1 vilket verkar ta några timmar i anspråk. Sen är det bara steget kvar till Win 10 som lär ta mycket längre tid, antar jag. Under tiden PC´n uppdateras håller jag på att städa, plocka undan och sortera papper. En arkitektisk ide´ dök upp i huvudet som skall realiseras under den närmate tiden.

Jag lovar att lägga in några bilder på min nya "myshörna" när allt är klart. Hoppas jag har väckt er nyfikenhet och ha en trevlig helg.

Kontakt